Minulta on
kyselty miten Ravintolapäivä viime lauantaina 20.5.:ttä meni? Tässä on kattava vastaus. Se
meni yleisesti ottaen hyvin ja kohtuullisen väkirikkaasti. Asiakkaita oli
yhteensä 25 henkeä, joista osa oli ihan pieniä lapsia. Halusin ihan
ammatillisestakin mielenkiinnosta tietää tarkkaan mitä kautta ihmiset tiesivät
tulla meille.
Aiemmilla kerroilla ainakin puolet asiakkaista oli täysin tuntemattomia Ravintolapäivän sivujen ja Aamulehden perusteella paikalle löytäneitä. Toisin kuin aiempina vuosina, nyt Aamulehdessä ei ollut juttuja Ravintolapäivästä.
Aiemmilla kerroilla ainakin puolet asiakkaista oli täysin tuntemattomia Ravintolapäivän sivujen ja Aamulehden perusteella paikalle löytäneitä. Toisin kuin aiempina vuosina, nyt Aamulehdessä ei ollut juttuja Ravintolapäivästä.
Kaksi henkilöä löysi meidät Ravintolapäivän sivujen perusteella. Kaikki muut olivat tulleet perille Fb-mainonnan, jakamieni esitteiden tai henkilökohtaisen mainontani kautta. Tässä
tulee se dilemma: jos olisin juuri nyt täyspäiväisesti työssä käyvä ihminen, niin minulla ei olisi ollut
aikaa panostaa markkinointiin näin paljoa. Silloin olisin joutunut tekemään
kuten täyspäiväisesti työssä käyvä kaverini, joka perui edellisenä päivänä oman
Ravintolapäivän tapahtumansa Tampereelta.
Käytimme tähän kahden ihmisen täyden työviikon (38 h) panoksen, huomioiden myös ruokien valmistamiseen menneen ajan. Tuohon ei ole huomioitu marjojen ja villiyrttien poimintaa, puhumattakaan hirvenmetsästykseen käytetystä ajasta. Siispä on sääli ettei Ravintolapäivää muistettu riittävästi mediassa, eikä katto-organisaation sivusto ollut esillä. Jos olisi, niin edellisten kertojen perusteella tapahtuman olisi voinut parin kymmenen ihmisen sijasta löytää 40 ihmistä. Eikä meidän jääkaappi nyt tursuaisi ruokaa :D
Käytimme tähän kahden ihmisen täyden työviikon (38 h) panoksen, huomioiden myös ruokien valmistamiseen menneen ajan. Tuohon ei ole huomioitu marjojen ja villiyrttien poimintaa, puhumattakaan hirvenmetsästykseen käytetystä ajasta. Siispä on sääli ettei Ravintolapäivää muistettu riittävästi mediassa, eikä katto-organisaation sivusto ollut esillä. Jos olisi, niin edellisten kertojen perusteella tapahtuman olisi voinut parin kymmenen ihmisen sijasta löytää 40 ihmistä. Eikä meidän jääkaappi nyt tursuaisi ruokaa :D
Hyvänä
puolena totean, että jos on aikaa tehdä henkilökohtaista mainontaa,
panostaa eri väyliin ja ylipäätään tehdä hartiavoimin töitä, niin se panostus
kannattaa. Toki konseptin itsessään pitää olla riittävän kiinnostava, että
ihmiset ylipäätään tulevat. Oli jälleen mukavaa tehdä tätä työtä ja levittää eettisen
ruoan ilosanomaa.
Pitääkin aina
muistaa mikä on tärkeintä; ruoka sai paljon kehuja ja tutustuin uusiin ihaniin
ihmisiin. Omalta osaltani tienasin sen verran, että voin toteuttaa Helatorstaina alkavan melontareissun Koloveden kansallispuistoon ja ekologiseen Järvikylpylään. Opin myös mm. käyttämään iskuporakonetta. Kiitos kaikille asiakkaillemme ja etenkin Tarja Rossille, Mikolle, Sannille
ja Ellille korvaamattomasta avusta :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommenttisi tulee näkyviin tarkastukseni jälkeen. Kuka tahansa voi rekisteröitymättäkin kommentoida tekstejäni. Olen kiitollinen palautteestasi.